Årsmøte 2013

Generell informasjon om regnskap og årsmøte ble sendt ut 28 februar (!) og vi beklager at det har tatt så lang tid å komme tilbake på dette.

Tid og sted ”På Høyden” Fosswinckelsgate 18  Kl. 18-19; søndag 28 april

1.      Saker til dagsorden
2.      Godkjenning av innkalling og valg av møteleder
3.      Årsrapport (kort orientering)
4.      Regnskap 2012
5.      Fastsetting av medlemskontigent for 2013
6.      Valg av styre

Møtet er åpent for alle medlemmer. Det vil bli arrangert vinsmaking samme sted og dag kl 19.00;  egen informasjon om dette kommer.

Noen kommentarer til styresammensetning og valg av styre:

Dagens styremedlemmer har sittet lenge, fra 20 år (med avbrekk for noens vedkommende) til 4/5 år for andre.  Styret er åpent for nye deltagere (skjønt det finnes praktiske grenser for hvor mange medlemmer det bør ha), det viktigste for klubben er imidlertid at det finnes ressurser og kompetanse til å arrangere smakinger – og det er IKKE slik at styret skal arrangere alle smakinger selv om det i praksis ofte har blitt slik – og selv om det er viktig at vi har et ”styreteam” som fungerer sammen.

Dette skyldes delvis at folk som har vist at de er i stand til å ta et tak fort blir invitert inn i styret (og det er noen av oss oldtimere som godt kunne tenke oss litt avløsning), men til dels også at er man en gang valgt inn i styret føler man gjerne et ansvar for klubben, selv om det av og til er andre ting man kunne tenkt seg å prioritere. Dagens styremedlemmer har stort sett alle blitt invitert/valgt inn i styret som resultat av utvist handlingskraft – og det er alltid behov for utskiftinger/suppleringer i et styre.

Hvor vil vi med dette? Jo – vi vil gjerne vite om det er noen med ideer til smakinger og gjennomføringskraft til å bidra til å få de gjennomført. Som belønning kan vi for handlekraftige av begge kjønn love en mulig fremtidig styreplass (om man vil – la ikke dette skremme noen fra å bidra) og et liv i blod, svette og tårer i den gode vins tjeneste!